میتوانم شکست را بپذیرم اما تلاش نکردن را هرگز!


زامارین فرم

آموزش زامارین فرم (Xamarin Forms)

از API های Xamarin Form برای ساخت سریع اپلیکیشن های بومی(Native Application) برای IOS و اندروید و یا حتی ویندوز با استفاده از زبان #C استفاده کنید. پلت فرم Xamarin Form در حال حاضر داخل Visual Studio برای Mac و ویندوز موجوده و شما میتونین ازش استفاده کنید


Xamarin.Forms
در سال 2014 راه اندازی شد، و پلت فرمی است که بر روی Xamarin اجرا می شود، در واقع به صورت یک کیت از ابزار UI بوجود آمد که به برنامه نویسان اجازه می دهد به راحتی یک رابط کاربری مشترک در اندروید، iOS و ویندوز فون را ایجاد کنند.
Xamarin.Forms به زبان #C نوشته شده و امکان ایجاد یک نمونه سازی سریع از برنامه های کاربردی پیچیده را فراهم کرده است. برنامه های کاربردی Xamarin.Form برنامه های بومی هستند، و محدودیت های Toolkit ها را ندارد.
اپلیکیشن هایی که با استفاده از Xamarin.Forms نوشته شده اند، قادر هستند از هر یک از ویژگی های API و یا یک پلت فرم پایه ، مانند CoreMotion، PassKit و StoreKit در iOS؛ NFC و Google Play روی آندروید، Tiles و ویندوز فون، استفاده کنند. این بدان معنی است که می توانید اپلیکیشن هایی ایجاد کنید که شامل بخش هایی از رابط کاربری خودتان با Xamarin.Forms باشد، در حالی که بخش هایی از ابزار toolkit را نیز دارد، اپلیکیشن های Xamarin.Forms شبیه به معماری اپلیکیشن های multiplatform سنتی با معمول ترین شیوه برای قابل حمل بودن کتابخانه ها یا پروژه های مشترک ایجادمی شوند. و بعد اپلیکیشن هایی برای پلت فرم های ویژه ایجاد می شوند که کدهای مشترک را استفاده می کنند.

نوشتن UI در #C با استفاده از Xamarin Form
شما میتونین UI تونو با استفاده از زبان #C و یا XAML داخل Xamarin Form بنویسین. در زامارین فرم صفحات برنامه با استفاده از یک صفحه نمایش داده میشن. صفحات شامل فرم پشتیبانی پیشرفته و لایه ها و Button ها و برچسب ها و لیست ها و بقیه کنترل های عمومی میشه. این کنترل ها رو به کد پشتیبانی مشترک متصل کنید و برنامه های iOS، Android و ویندوز کاملا بومی رو با #C به اشتراک بگذارید.

Xamarin Form برای چه اپلیکیشن های مناسبه
زامارین فرم برنامه هایی که به ویژگی های کمی از یک پلت فرم نیاز دارن، استفاده میشه. یکی دیگه ای مورد های استفاده از زامارین فرم وقتیه که کد به اشتراک گذاشته شما خیلی مهتم تره از UI مشتری تون(به زبان ساده تر یعنی وقتی که کد برنامه از طراحی UI مهم تره و بیشتر مورد توجه قرار میگیره). مورد دیگه ی استفاده از زامارین فرم وقتیه که شما میخواین برنامه نویسی راحتی با استفاده از زبان XAML داشته باشین.

این پلت فرم به دلیل استفاده مشترک توسط سیستم عامل اندورید و IOS و ویندوز طرفدارای خاص خودشو پیدا کرده و بهتون توصیه میکنم اگه در این زمینه ها به صورت مشترک کار میکنین، خیلی مقرون به صرفه و خوبه که از زامارین فرم استفاده کنین

کنترل ها و دسترسی ها در Xamarin Form
در زامارین فرم شما میتونین به بخش های مهم از جمله BoxView ، Button ، Editor ، Image ، Label ، Map ، Picker ، SearchBar ، Sliders ، Stepper ، TableView ، TimePicker ، WebView ، EntryCell ، IamgeCell ، TextCell دسترسی و کنترل داشته باشین.

یک باور اشتباه
اکثر مردم فکر میکنن که Xamarin و Xamarin Form مثل همن و کارایی مشابهی دارن. اما باید بهتون بگم که این دو کامل با هم تفاوت دارن و یکی از محرض ترین تفاوت هاشون اینه که شما با استفاده از زامارین میتونین برای اندروید و IOS به صورت جداگانه اپلیکیشن بسازین ولی با استفاده از زامارین فرم میتونین به صورت مشترک برای سیستم عامل های اندروید و IOS و حتی ویندوز برنامه بسازین و خروجی بگیرین.

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی
  • کار با اینترنت
  • ارسال sms
  • دریافت sms
  • ارسال ایمیل
  • کار با مرورگور گوشی
  • کار با نقشه گوشی
  • جابجایی بین صفحات و انتقال پارامتر
  • کار با دیتابیس داخلی
  • کار با دیتابیس اسکیولایت
  • کار با تکنولوژی لینک
  • کار با انتیتی فریم ورک
  • انجام چهار عمل اصلی در دیتابیس
  • ساخت پروژه دفترچه تلفن
  • آموزش وب سرویس
  • آشنایی با وب سرویس
  • معرفی انواع وب سرویس
  • انتخاب بهترین نوع وب سرویس
  • مختصری در مورد ام وی سی
  • کار با وب ای پی آی
  • کار با اس کیو ال سرور
  • کار با جیسون
  • کار با وب کلاینت
  • ارتباط وب سرویس با زامارین
  • ساخت دفترچه تلفن به صورت آنلاین
  • کار با نقشه گوگل
  • معرفی انواع نقشه ها
  • گذاشتن نشانه در مختصات مورد نظر در نقشه
  • نمایش جزئیات مخصتات خاص
  • آموزش متریال دیزاین
  • معرفی متریال دیزاین
  • شروع کار با متریال دیزاین
  • کار با تم ها در متریال دیزاین
  • ایجاد تولبار اختصاصی
  • ایجاد منوی راست و چپ
  • کار با اسنک بار
  • ایجاد پروگرس دایالوگ
  • کار با ابزارهای اضافه شده به متریال دیزاین
  • کار با فرگمنت ها
  • ایجاد دکمه شناور
  • ایجاد ویو پیجر
  • ایجاد لایه سوئیپ رفرش
  • کار با ریسایکلر ویو
  • آموزش کار با کارد ویو
  • ایجاد تصاویر دایره ای
  • آموزش ساخت کتاب متریال
  • طراحی دیزاین کتاب
  • طراحی دیتابیس کتاب ابتدا آفلاین سپس آنلاین
  • ایجاد لیست علاقه مندی ها
  • ایجاد بخش تنظیمات
  • ایجاد بخش اشتراک گذاری
  • پروژه دیجی کالا
  • شروع تحلیل پروژه و موارد استفاده شده در دوره
  • ساخت دیزاین برنامه
  • افزودن اسلایدر به پروژه
  • ایجاد محصولات شگفت انگیز و کار با تایمر
  • طراحی بخش قسمت فقط در دیجی
  • طراحی لایه تبلیغات
  • ایجاد بخش جدیدترین محصولات
  • طراحی تولبار اپلیکیشن
  • ایجاد منوی کشویی
  • شروه بخش سرور اپلیکیشن
  • طراحی و کدنویسی بخش لاگین
  • طراحی و کدنویسی بخش عضویت
  • شروع کدنویسی سمت سرور
  • ایجاد و کدنویسی بخش خروج از حساب کاربری
  • طراحی صفحه خوش آمد
  • آنلاین کردن تایمر بخش شگفت انگیز
  • گرفتن اطلاعات محصولات شگفت انگیز از سرور
  • نمایش جدیدترین محصولات
  • نمایش پر فروش ترین محصولات
  • نمایش محصولات فقط در دیجی
  • آنلاین کردن اسلایدر برنامه
  • طراحی صفحه جزئیات محصول
  • کدنویسی سرور جزئیات محصول
  • ایجاد بخش امتیاز دهی به محصول
  • طراحی بخش مشخصات فنی هر محصول
  • ایجاد و کدنویسی بخش نظرات
  • نمایش لیست محصولات دریافتی از سرور
  • ایجاد بخش فیلترینگ
  • پیاده سازی سبد خرید
  • نهایی کردن خرید
  • طراحی پنل کاربری
  • نمایش اطلاعات کاربر
  • ویرایش اطلاعات
  • نمایش لیست خرید های کاربر
  • دوره آموزش زامارین ios
  • نصب و راه اندازی
  • طراحی دیزاین در زامارین ios
  • آشنایی با زامارین دیزاین
  • آموزش کار با ابزارهای موجود در تولباکس
  • آموزش کار با تیبل ویو
  • جابجایی بین صفحات و انتقال پارامتر
  • کار با دیتابیس داخلی
  • استفاده از اسکیولایت
  • انجام چهار عملیات اصلی در دیتابیس
  • ساخت دفترچه تلفن
  • کار با وب سرویس
  • انجام عملیات آسینکرون
  • کار با اچ تی تی پی
  • کار با جیسون
  • استفاده وب سرویس در سمت زامارین
  • کار با نقشه ها در ios
  • کار با تاچ
  • شروع پروژه دیجی کالا (مشابه سرفصل فوق با رویکرد کمترین کدنویسی و استفاده از کدهای نوشته شده در سمت اندروید )
  • شروع آموزش زامارین فرم
  • نصب و راه اندازی
  • کار با کانتنت پیج
  • کار با لایه ها
  • کار با استک لی اوت
  • کار با لایه های مطلق
  • کار با لایه های نسبی
  • کار با گرید ویو
  • کار با کانتنت ویو
  • کار با اسکرول ویو
  • کار با فریم
  • طراحی رابط کاربری
  • کار با لیبل و اینترای
  • کار با دکمه ها
  • کار با تصاویر
  • کار با ادیتور
  • کار با نمایشگر تاریخ و زمان در زامارین
  • کار با اسلایدر
  • کار با باکس ویو
  • کار با پروگرس بار
  • کار با سرچ بار
  • سویئچ
  • کار با مپ
  • کار با لیست ویو
  • کار با وب ویو
  • انواع صفحه
  • آشنایی با پیمایش صفحات
  • آشنایی با مستر پیج
  • آشنایی با پیج های تب دار
  • آشنایی با کرسل
  • جداول و گرید بندی
  • کار با تیبل ویو
  • ایجاد ویو در سلول های جدول
  • ایجاد تصویر در سلول های جدول
  • ایجاد سوییچ در سلول های جدول
  • ایجاد اینترای در سلول های جدول
  • ایجاد دیتابیس داخلی
  • کار با دیتابیس مشترک برای سه پلتفرم (ویندوز – اندروید – ios)
  • انجام چهار عمل اصلی
  • ساخت دفترچه تلفن
  • ایجاد وب سرویس
  • آشنایی با جیسون
  • واکشی اطلاعات به کمک جیسون
  • ویرایش اطلاعات به کمک جیسون
  • انجام عملیات حذف و دیلیت در وب سرویس
  • پروژه دفترچه تلفن
  • کار با فوتو پیکر
  • کار با دوربین
  • کار با تلفن
  • ارسال sms
  • پروژه دیجی کالا (سرفصل فوق و کمترین کدنویسی و خروجی گرفتن برای سه پلتفرم اندروید – ios – ویندوز)

برای یادگیری Xamarin Forms چه چیز را باید از قبل بدانیم !
قبل از اینکه مطالعه ی آموزش Xamarin Forms (زامارین فرم) را شروع کنید، شما باید دانش پایه ای(حداقلی) از موارد زیر را داشته باشید

  1. مایکروسافت اس‌کیوال سرور - (Microsoft SQL Server)
  2. لینکیو - (LINQ)
  3. انتیتی فریم ورک - (Entity Framework)
  4. سی شارپ - (C Sharp)

موردی یافت نشد