میتوانم شکست را بپذیرم اما تلاش نکردن را هرگز!

بهینه سازی سایت

آموزش بهینه سازی سایت (Search Engine Optimization - SEO)

سئو (بهینه‌سازی موتور جستجو) به معنای فریب و یا دستکاری موتور‌های جستجو با روش‌های غیر اخلاقی نیست. آن‌ها برای کمک کردن به بهبود رویت و ارتباط وب سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی با هدف رسیدن به رتبه‌بندی بالا، ایجاد شده‌اند.


دوره آموزش سئو ( Seo ) از 0 تا 100
این دوره در 4 سطح می باشد

  1. مقدماتی
  2. متوسط
  3. پیشرفته
  4. خیلی پیشرفته
عناوین مهم دوره
  1. مبانی سئو
  2. آموزش گام به گام سئو
  3. بهینه سازی محتوا
  4. نکات طلائی
  5. کلمات کلیدی
  6. اسرار و فنون استاد سئو

اوایل شروع سئو
در اوایل سال 1990 اولین موتور‌های جستجو کار خود را آغاز کردند؛ بعضی از محبوب‌ترین آن‌ها Infoseek،Alta Vista و Yahoo بودند.در آن زمان مردم موتورهای جستجو را به دید یک لیست فهرست شده نگاه می‌کردند که همانند صفحه زرد، سئو اولیه بر اساس حروف الفبا انجام می‌شد. در این لیست صفحاتی همچون AAA در بالای این لیست وجود داشتند.
با رشد مداوم اینترنت موتورهای جستجوی جدید‌تری ظاهر می‌شدند که از الگوریتم‌های رتبه‌بندی پیچیده‌تری استفاده می‌کردند. این الگوریتم‌ها با معیار تراکم کلمه کلیدی ( تعداد دفعاتی که یک کلمه کلیدی یا یک عبارت در یک صفحه استفاده شده تقسیم بر تعداد کل کلمات صفحه) و برچسب‌های شبیه key-words برای فهم محتویات وب سایت‌ها استفاده می‌کردند. به دنبال این رشد سئوبرای بیشتر دیده شدن سایت‌ها فعالیت خود را شروع کرد. با توسعه رتبه‌بندی صفحات توسط موتور‌های جستجو، مهندسین سئو به دنبال پیدا کردن راه‌هایی جهت تاثیرپذیری در رتبه بندی این موتورها چه با استفاده از روش‌هایاخلاقی و چه غیر اخلاقی روی آوردند.
یک مقاله که توسط نیویورک تایمز در نوامبر سال 1996 چاپ شد راجع به توسعه‌دهندگان وب صحبت کرد که برای قرار گرفتن در بالای صفحه نتایج جستجو از روش‌های غیر اخلاقی سئو استفاده می‌کردند. این مقاله توضیح می‌دهد که چگونه توسعه‌دهندگان وب به راحتی یک سایت را به همراه کلمات کلیدی ویژه که معمولا در پشت گرافیک سایت پنهان شده است، بارگذاری می‌کنند که در نتیجه موتورهای جستجو این کلمات کلیدی را شمارش کرده و رتبه بندی سایت را افزایش می‌دهند.
همان طور که گفته شد بدست آوردن رتبه‌بندی بالا برای کلمات کلیدی خاص در اوایل کار خیلی راحتی نسبت به امروز بوده است. با بکار گیری روش‌های غیر اخلاقی در آن زمان قرار گرفتن در بالای لیست نتایج جستجو تضمین شده بود. امروزه الگوریتم‌های موتورهای جستجو پیچیده‌تر شده‌اند و خیلی سخت است که مهندسین بهینه‌سازی بتوانند موتورهای جستجو را دستکاری کنند، البته این بازی موش و گربه بین مهندسین سئو و موتورهای جستجو امروزه نیز وجود دارد و ادامه پیدا خواهد کرد.

اهداف سئو چیست ؟
هدف سئو کمک به وب سایت‌ها در بدست آوردن محل بالا در نتایج جستجوی طبیعی و افزایش ارتباط بین صفحات و کلمات کلیدی وارد شده توسط کاربران است. نمایش دادن بیشترین صفحات مرتبط با پرس‌و‌جوی جستجوی وارد شده دارای مزایای زیادی هم برای کاربر و هم برای موتور جستجو است که در آن کاربر بیشترین نتایج مرتبط جستجو شده را پیدا می‌کند و موتور جستجو قابل اعتماد می‌شود چرا که الگوریتم آن بیشترین صفحات مرتبط را نشان می‌دهد.
بعد از اینکه سئوبرای بهبود رتبه‌بندی سایت‌ها در نتایج جستجوی طبیعی کار خود را شروع کرد، این فرآیند نیازمند دانش و زمان برای پیاده‌سازی روش‌های خود شد. زمان، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری اولیه برای بهینه شدن سایت و یا یک صفحه است.
بسته به اینکه چگونه کلمات کلیدی رقابتی در بهینه سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند، سئو هفته‌ها یا ماه‌ها طول می‌کشد تا به نتیجه برسد. اگر چه ممکن است نتایج بهینه‌سازی جستجو به سرعت دیده نشود ولی در دراز مدت مزایای سئو باعث افزایش رتبه‌بندی سایت و افزایش بازدیدکنندگان است. برای وب سایت‌ها خیلی مهم است که در صفحه اول نتایج جستجو گوگل به خصوص جزو سه تا نتیجه طبیعی اول که 58.4 درصد کلیک‌ها را شامل می‌شود، قرار گیرند.
این جای تعجب نیست که وب سایت‌ها با محصولات و خدماتی که بفروش می‌رسانند بر سر رسیدن به رتبه یک نتایج جستجو رقابت کنند. به عنوان مثال کلمه کلیدی رقابتی "بیمه خودکار" 1.5 میلیون جستجوی گوگل را در ماه به خود اختصاص می‌دهد، این بدین معنی است که 3 جایگاه اول 58.4 درصد بازدیدکنندگان و خود جایگاه اول 36.4 درصد بازدیدکنندگان را به خود اختصاص می‌دهد. این مسئله برای خیلی از سایت‌ها سودمند است که در بالای نتایج جستجو قرار گیرند به خصوص آنهایی که با افزایش ترافیک سایت به تعداد مشتریانشان اضافه می‌شود. یک مطالعه دیگر نشان می‌دهد جستجو کنندگان خیلی دوست دارند روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک کنند؛ این مطالعه مشخص می‌کند 72.3 درصد کاربران گوگل روی پیوندهای طبیعی نتایج جستجو کلیک می‌کنند و تنها 27.3 درصد کاربران روی پیوندهای لیستهای پرداخت شده کلیک می‌کنند. این یکی دیگر از دلایلی است که شرکت‌ها تاثیر سئو را دانسته و حاضر هستند برای آن زمان و هزینه صرف کنند.

بطور کلی اهداف سئو را می توان بصورت زیر خلاصه نمود

  1. در بازدید وب سایت تاثیر بسزایی دارد
  2. باعث ایجاد برند می شود
  3. باعث افزایش ترافیک سایت خواهد شد
  4. باعث شده وب سایت در صفحه نتایج موتور جستجو از رتبه بهتری برخوردار شد
  5. باعث افزایش فروش محصولات خواهد شد
  6. بهترین ابزار برای تبلیغات است

فهرست سرفصل ها و رئوس مطالب مطرح شده در این مجموعه آموزشی
  • معرفی دوره Seo رایگان
  • نحوه عملکرد موتورهای جستجو
  • سئو چیست ؟
  • نقش کلمات کلیدی در سئو
  • کلمات کلیدی در سئو
  • استفاده از Google AdWord
  • بررسی رقبا در سئو
  • ساختار سایت در سئو
  • Html Tag های ضروری در سئو
  • محتوای سایت در سئو
  • صفحات مهم سایت در سئو
  • معرفی و آنالیز سایت با woorank
  • کلمات کلیدی در محتوا
  • محبوبیت لینک ها در سئو
  • Page Rank در سئو
  • Page Authority در سئو
  • جذب لینک
  • پایان بخش مقدماتی
  • سئو داخلی ( On Page )
  • بهبود سرعت سایت
  • کنترل دسترسی ربات ها
  • Meta Tag های ضروری در سئو
  • نقشه سایت ( SiteMap )
  • Search Console - بخش اول
  • Search Console - بخش دوم
  • Search Console - بخش سوم
  • Search Console - بخش چهارم
  • Search Console - بخش آخر
  • استفاده از Google Analytics - بخش اول
  • استفاده از Google Analytics - بخش دوم
  • استفاده از Google Analytics - بخش سوم
  • استفاده از Google Analytics - بخش چهارم
  • نحوه کار با Url Builder
  • استفاده از Google Analytics - بخش پنجم
  • استفاده از Google Analytics - بخش Site Speed
  • استفاده از Google Analytics - بخش Site Search
  • استفاده از Google Analytics - بخش Events
  • استفاده از Google Analytics - بخش Publisher
  • استفاده از Google Analytics - بخش Conversions
  • استفاده از Google Analytics - بخش Goals
  • استفاده از Google Analytics - بخش Funnel
  • استفاده از Google Analytics - بخش Ecommerce
  • استفاده از Google Analytics - بخش Marketing
  • استفاده از Google Analytics - بخش Multi Channel Funnels
  • استفاده از Google Analytics - بخش Attribution
  • آموزش Alexa
  • معرفی و استفاده از Google Trends
  • سئو خارجی ( Off Page )
  • برند سازی ( Branding )
  • پنالتی گوگل چیست
  • الگوریتم های گوگل - بخش اول
  • الگوریتم های گوگل - بخش دوم
  • برند سازی ( Branding ) بخش دوم
  • لینک سازی ( Link Building )
  • لینک سازی ( Link Building ) - بخش دوم
  • استراتژی Off-Page
  • نقش شبکه های اجتماعی در سئو
  • معرفی و بررسی SEM
  • نحوه لینک سازی سئو - بخش اول
  • نحوه لینک سازی سئو - ساخت لینک
  • نحوه لینک سازی سئو - اهمیت بک لینک
  • نحوه لینک سازی سئو - Page Rank
  • نحوه لینک سازی سئو - کلید واژه ها
  • نحوه لینک سازی سئو - یک لینک خوب
  • نحوه لینک سازی سئو - لینک داخلی
  • نحوه لینک سازی سئو - تحلیل رقبا و لینک ها
  • نحوه لینک سازی سئو -لینک سازی
  • فن استاد برای سئو
  • لینک سازی برای کسب و کار محلی در سئو
  • Reciprocal Linking در سئو

برای یادگیری Search Engine Optimization - SEO چه چیز را باید از قبل بدانیم !
قبل از اینکه مطالعه ی آموزش Search Engine Optimization - SEO (بهینه سازی سایت) را شروع کنید، شما باید دانش پایه ای(حداقلی) از موارد زیر را داشته باشید

  1. جاوااسکریپت - (JavaScript)
  2. سی‌اس‌اس - (CSS)
  3. اچ‌تی‌ام‌ال - (HTML)

موردی یافت نشد